Choose languageLanguage
Studija slučaja

Špica je postala partner sa kompanijom Aruba, koja posluje u okviru kompanije Hewelett Packard Enterprise

Špica je postala partner sa kompanijom Aruba, koja posluje u okviru kompanije Hewelett Packard Enterprise Špica je postala partner sa kompanijom Aruba, koja posluje u okviru kompanije Hewelett Packard Enterprise
"Automatizacija evidencije prisustva zaposlenih postaje sve popularnija. Pošto Aruba Networks poseduje alatke za automatsku evidenciju prisustva, odlučili smo da te podatke povežemo sa alatkom koja bi ih registrovala i prikazala na odgovarajući način. Videli smo priliku u partnerstvu sa kompanijom Špica." Boštjan Kosi

Sadržaj:

  • Zašto zaposleni više ne moraju da se prijavljuju svakog dana?
  • Zašto su u knjigovodstvu uzbuđeni zbog novog rešenja?
  • Zašto partnerstvo platforme Špica All Hours i rešenja kompanije Aruba ima veliki potencijal na tržištu?
undefined


Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium

  • Branša: informacione tehnologije (IT)
  • Veličina preduzeća: malo preduzeće
  • Broj zaposlenih: 26
  • Karakteristike: Preduzeće je u vlasništvu velike korporacije Midis Group, a ujedno je i zastupnik robnih marki u vlasništvu kompanije Hewlett Packard Enterprise (HPE).

O kompaniji Selectium Adriatics: zastupnik korporacije Hewlett Packard Enterprise i njenih rešenja

„Kompanija Selectium Adriatics d. o. o., koja u Sloveniji posluje pod nazivom Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium, je lokalni zastupnik kompanije Hewlett Packard Enterprise (HPE). To je kompanija iz oblasti tehnologije, koja posluje po modelu partnerstva.

undefined

„To znači da svoje proizvode, rešenja i usluge prodajemo preko partnerskog kanala vrednog poverenja. Kompanija Aruba, koja je globalni lider u oblasti žičnih, bežičnih i SD-WAN rešenja, koja koriste veštačku inteligenciju za automatizaciju i zaštitu mreže i to od ruba računarske mreže do oblaka, u vlasništvu je kompanije HPE. Zato ćete u našem portfoliju naći i njihova rešenja,“ objašnjava Anja Ciglarič, specijalistkinja za podršku prodajnim i kadrovskim procesima u kompaniji Selectium Adriatics, koja takođe pokriva i oblast brendiranja robne marke. 

„Pre oko sedam godina, posle procesa reorganizacije, kompanija Hewlett Packard je podeljena na dva segmenta – Hewlett Packard Enterprise (HPE), to smo bili mi, i HP Inc., koji je dobro poznat po štampačima i prenosnim računarima. Kada je objavljena informacija o zatvaranju podružnice u Sloveniji, naša ekipa se nije prepustila sudbini. Rešenje smo potražili u internacionalnoj poslovnoj grupi Midis Group sa sedištem u Libanu. Danas smo 100% u njihovom vlasništvu.

Tada smo promenili ime, a preduzeće je nastavilo sa radom. Midis je u Sloveniji prisutan od 1999. godine. Poseduje podružnice kompanija Apcom i iStyle, koje su najpoznatije po distribuciji opreme za Apple. Da biste imali predstavu – Midis Group obuhvata oko 170 kompanija u 70 država i ima oko 5000 zaposlenih. Naš poslovni model je uspešan, jer su nam se ubrzo pridružile zemlje iz okruženja i iz Afrike. Trenutno postoji sedam Selectium kompanija, koje zastupaju HPE u Hrvatskoj, Srbiji, Bugarskoj i u tri afričke države (to su Maroko, Kenija i Nigerija),“ opisuje Anja Ciglarič transformaciju kompanije.

„Kompanija Selectium Adriatics, koja u Sloveniji posluje pod nazivom Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium, je lokalni zastupnik grupe Hewlett Packard Enterprise.« Anja Ciglarič

undefined

„Aruba je podružnica kompanije HPE,“ dodaje Gorazd Kikelj, konsultant za korisnike, koji takođe pruža podršku pre prodaje mrežne opreme Aruba. Kompanija Aruba je 2. najjača kompanija na svetu u svojoj oblasti poslovanja.


Iako Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium možda deluje kao mala kompanija, ona je izuzetno važan akter na tržištu informacionih tehnologija (IT). Ona se ne bavi samo prodajom. Ona ima svoj tim inženjera. Kao i široku mrežu lokalnih partnera u Sloveniji koji su prodavci i koji vode računa o korisničkoj podršci.

"Staramo se da ovi partneri imaju potrebne sertifikate i odgovarajuće znanje,“ kaže Gorazd Kikelj.

Kompanija je lokalno predstavništvo HPE grupe i pridruženih kompanija. Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium pripada drugoj velikoj korporaciji Midis Group. Grupa obuhvata kompanije koje posluju po sličnom zastupničkom modelu i nude upravljane IT usluge i konsalting, integraciju sistema, mogućnosti u oblaku i centru podataka i infrastrukturu, softverska i hardverska rešenja, kao i distribuciju i maloprodaju tehnologije. Selectium Adriatics se tako nalazi između dve velike korporacije, sa jedne strane, i brojnih kupaca i partnera, sa druge strane.

„Prema najnovijem Gartnerovom kvadrantu, Aruba je već 17 godina rangirana kao lider u oblasti žične i bežične LAN infrastrukture. U našem portfoliju nalaze se različiti proizvodi. Od malih uređaja za mala i srednja preduzeća pa do najkompleksnijih uređaja za velike korporacije. Na tržištu smo poznati po bežičnim mrežama Aruba i mrežama centara podataka i u toj oblasti smo jedan od najvažnijih globalnih aktera,“ objašnjava Gorazd Kikelj.

Izazov: Odložena verifikacija podataka o prijavi na radno mesto

Dolazak zaposlenih u kompaniji Hewlett Packard Enterpise operated by Selectium se automatski evidentira pri ulasku u kancelarijski prostor putem prijavljivanja na bežičnu mrežu. Uprkos tome, zaposleni su, na kraju svakog meseca, morali da popunjavaju Excel tabelu. U njoj su morali da označe prisustvo (rad od kuće, poslovni put, odmor, bolovanje...), kada to mreža u kancelariji nije detektovala. Pregledanje Excel tabele je dodatno opteretilo odeljenje za knjigovodstvo.

„Osoba zaposlena u knjigovodstvu je svakog meseca morala da prikuplja pojedinačne podatke unete u Excel tabelu. Pored toga, morala je da zaposlenima postavlja dodatna pitanja i proverava pojedinačne podatke o prisustvu, a zatim je morala da ih uveze u knjigovodstveni program Pantheon,“ opisuje Mladen Vukadinović , specijalista prodaje poslovno kritičnih rešenja, koji se bavi rešenjima prilagođenim klijentima i inovacijama, kao što je integracija Aruba rešenja sa Špicinom All Hours aplikacijom.

Kompanija je tražila partnera sa kojim bi povezala dva komplementarna sistema. „Svaka strana ima svoje klijente, ali su neki klijenti zajednički. Zanimala nas je automatska evidencija radnog vremena pomoću odgovarajuće potvrde identiteta na mreži i sa time povezana evidencija prisustva na radnom mestu,“ kaže Mladen Vukadinović.  

„Evidencija podataka je automatska. Broj radnih sati utrošenih na evidenciju prisustva je skoro sveden na nulu.“ Maja Dernovšek

undefinedMaja Dernovšek, zaposlena kao knjigovođa, je već u početnoj fazi testiranja prepoznala prednosti kombinovanog rešenja, jer ono znatno pojednostavljuje proces evidentiranja. „Evidencija podataka je automatska. Zaposleni unose podatke o prisustvu u Špicinu aplikaciju All Hours iz koje se podaci automatski prenose u Pantheon. Broj radnih sati utrošenih na evidenciju prisustva je skoro sveden na nulu“, raduje se knjigovođa.

Rešenje: Wi-Fi i Bluetooth zona za automatsku evidenciju

Novo partnerstvo je nastalo zahvaljujući međusobnom nadopunjavanju Špicine aplikacije All Hours i Arube.

„Trenutno već imamo sistem koji evidentira prisustvo zaposlenih. Svakog meseca izvozimo podatke, knjigovodstvo ih preuzima i uvozi u knjigovodstveni program Pantheon. U našoj kompaniji ne postoji registracija. Zbog prirode posla imamo fleksibilno radno vreme. Želeli smo da postignemo da knjigovodstvo više ne mora da proverava tačnost podataka. Takođe smo želeli da zaposleni imaju mogućnost da u aplikaciji izaberu rad od kuće i da nam rešenje automatski evidentira dolazak na radno mesto u kompaniji, kao i odlazak sa njega. Novonastalo rešenje donosi nove poslovne mogućnosti za zajednički nastup pred postojećim i novim klijentima,“ kaže Mladen Vukadinović.

Novo rešenje omogućava da svaki zaposleni izvrši automatsku prijavu na službenom telefonu. Oni evidentiraju dolazak u kompaniju i napuštanje poslovnih prostorija. Kako Gorazd Kikelj kaže, ovo je važno za kompaniju zbog obračuna putnih troškova i naknade za rad od kuće. Za službu knjigovodstva je važno ko je u kancelariji na radnom mestu, a ko radi od kuće ili je pak odsutan iz nekog drugog razloga.

Integrisano rešenje Špica All Hours i Aruba omogućava bežičnu i automatsku evidenciju ulaska u prostorije kompanije i njihovo napuštanje, samo pomoću službenog telefona. Preko dodatne komponente u aplikaciji, ova integracija omogućava da se zaposleni automatski prijave putem bežične mreže i Bluetooth funkcije. Aruba prepoznaje telefon i šalje signal Špica All Hours aplikaciji. Sistem takođe detektuje kada je zaposleni odsutan iz kompanije duže od pet minuta i odjavljuje ga.

Svi zaposleni imaju službene telefone. Pravilnik kompanije predviđa da svaki zaposleni mora da se prijavi na službenu mrežu preko bezbednog sistema. Sistem potvrde identiteta onemogućava da se neko drugi prijavi.

„Najveću prednost prilikom testiranja rešenja zaposleni su uočili u činjenici da više ne treba da označavaju da li su došli na posao ili su otišli kući.“ Gorazd Kikelj

„Automatizacija evidentiranja aktivnosti zaposlenih postaje sve popularnija i predstavlja udaljavanje od nepotrebnih administrativnih poslova koji opterećuju zaposlene i odvlače im pažnju od njihovog osnovnog zadatka – zadovoljstva klijenata,“ kaže Boštjan Kosi, direktor kompanije Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium.

undefined

„U našem timu rade mobilni zaposleni. Njihov rad zahteva mnogo odlazaka ili kasne dolaske zbog sastanaka sa klijentima i partnerima. Rad na daljinu je redovna praksa. Zaposleni ne moraju da dolaze u kancelariju svaki dan. Raznolikost radnih mesta uslovljava ručnu evidenciju radnog vremena. To su podaci koji su menadžmentu i knjigovodstvu potrebni svakog meseca. Pošto Aruba Networks poseduje alatke za automatsku evidenciju prisustva, odlučili smo da te podatke povežemo sa alatkom koja bi ih registrovala i prikazala na odgovarajući način. Videli smo priliku u partnerstvu sa kompanijom Špica. Tehnološke prednosti, koje nudi naša oprema, mogu se svršeno kombinovati sa proizvodom Špica All Hours.“

U kompaniji Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium zajedničko rešenje je idealno za mnoge nove klijente.

Gorazd Kikelj: „Imamo Bluetooth sisteme koji na nekoliko metara tačno registruju gde se neka osoba nalazi. Pomoću Wi-Fi veze, to je moguće na udaljenosti od 10 do 15 metara. Nova tehnologija, koja ima ugrađen GPS, je tačna do udaljenosti od jednog metra.

Prelaz između prostorija ili regiona se može evidentirati pomoću Špica All Hours. Novi standard u toj tehnologiji omogućava telefonu da primi signal preko GPS lokacije direktno sa pristupnih tačaka. Tamo gde ne postoji satelitski signal. Ako Špica All Hours može da dekodira taj signal, lokacija unutar zgrade se može odrediti na isti način kao i na otvorenom prostoru.

Ovo je naročito važno za bezbednosti i praćenje proizvodnje, kao i u bolnicama – za kolica, poluproizvode, transportna sredstva u bolnicama itd. Fabrike su dobar primer, kada radnici traže kolica koja su ostavili radnici u prethodnoj smeni.

Kombinovano rešenje donosi prednosti i manjim preduzećima. Rešenjem su obuhvaćene usluge u oblaku Aruba Central i Špica All Hours. Podaci iz usluge Aruba Central se automatski prenose u Špica All Hours. Tako manja preduzeća više ne moraju da kupuju skupe uređaje za prijavu.

„Zanimala nas je automatska evidencija radnog vremena pomoću odgovarajuće potvrde identiteta na mreži i sa time povezana evidencija prisustva na radnom mestu.“ Mladen Vukadinović

Rezultati

Postoji nekoliko prednosti:

  • Za zaposlene: Svaki zaposleni može sam da naznači da li radi u kancelariji ili na daljinu. Istovremeno, nije potrebno da se registruju kada dođu na posao ili kada odlaze, jer se to vrši automatski.
  • Za knjigovodstvo:Podaci se automatski prenose u knjigovodstveni program Pantheon. Ušteda vremena potrebnog samo za proveru podataka.
  • Za postojeće i nove klijente kompanija Špica i Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium: Kupovinom rešenja Aruba klijenti dobijaju automatsku evidenciju dolazaka na posao i odlazaka sa njega. Rešenje se može koristiti svuda gde se koristi Aruba.

Fotografija: Žiga Intihar