Choose languageLanguage
Studija slučaja

Bezbednost u skladu sa principima korporacije

Bezbednost u skladu sa principima korporacije Bezbednost u skladu sa principima korporacije

Rešenje: Door Cloud sa 150 korisnika

Sadržaj:

  • Zašto svi sistemi koje Outbrain koristi rade u oblaku?
  • Zašto im Door Cloud pruža odličan pregled događaja?
  • Kako je Door Cloud korišćen kada su dve kompanije bile na istoj lokaciji?


 undefined

Outbrain Slovenija

  • Oblast: IT (oglašavanje putem interneta)
  • Veličina kompanije: kompanija srednje veličine
  • Broj zaposlenih: 120 u Sloveniji
  • Posebne karakteristike:  akcije Outbrain korporacije evidentirane su na Njujorškoj berzi
  • Uspesi: nagrada za najboljeg poslodavca u kategoriji kompanija srednje veličine u okviru Dnevnikove manifestacije „Zlata nit“


Od uspešnog startup preduzeća do berze u Njujorku

Outbrain Slovenija, sa sedištem u Ljubljani, naslednik je nekada veoma uspešnog slovenačkog startup preduzeća Zemanta, koje je 2017. godine preuzelo izraelsko-američko preduzeće Outbrain.

Tada je kompanija Zemanta imala 25 zaposlenih u Sloveniji, a sada – posle samo 6 godina – ima ih 120. Outbrain zapošljava oko 1000 ljudi na 18 lokacija širom sveta, od kojih je većina u Izraelu i Njujorku. Od 2021. godine, akcije Outbrain kompanije evidentirane su na Njujorškoj berzi.

Kompanija se bavi sistemima preporuke i oglašavanjem na veb-sajtovima. 2019. godine, kompanija je dobila nagradu za najboljeg poslodavca u kategoriji kompanija srednje veličine u okviru Dnevnikove manifestacije „Zlata nit“. Planet GV i institut za upravljanje znanjem i razvoj talenata Sofos su im 2022. godine, u sklopu konferencije Edutainment, dodelili Zlatni sertifikat za kompanije koje najviše ulažu u obrazovanje.

 undefined

Većina back office sistema radi u oblaku jer želimo da ih optimizujemo. Za našu generaciju to je sasvim normalno. - Andraž Tori

Od ključa do oblaka

„Kada smo postali deo Outbrain korporacije, u Sloveniji smo morali da uskladimo pravila koja se odnose na bezbednost i pristup prostorijama kompanije,“ kaže Andraž Tori, direktor kompanije Outbrain Slovenija. Pre toga, u starim prostorijama, svaki zaposleni je imao ključ od ulaznih vrata. Naravno, čak i da nismo postali deo kompanije Outbrain, ne bismo mogli da zadržimo stari sistem „pomoću ključa“, jer se broj zaposlenih povećao sa 25 na 120.

Outbrain korporacija je zahtevala da sistem bude zasnovan na oblaku. „U Sloveniji smo potražili provajdera rešenja zasnovanog na oblaku. Većina back office sistema radi u oblaku jer želimo da ih optimizujemo. Za našu generaciju to je sasvim normalno. Nov sistem nam je takođe pomogao tokom epidemije Covid-a. Kada smo, posle prvog talasa epidemije, počeli da se vraćamo u kancelarije, podaci iz Door Cloud-a su nam pokazali kakva je situacija. Na primer, koliko često pojedinci dolaze u kancelariju. Nije bio jedini, ali je bio jedan od najvažniji izvora u tu svrhu,“ dodaje Andraž Tori.

 undefined

Na novoj lokaciji, većina naših korisnika ima ista prava pristupa. Na staroj lokaciji, situacija je bila drugačija. U Door Cloud rešenju podesili smo nekoliko korisničkih profila i upravljali smo i pravima zaposlenih zakupodavca. - Maša Horvat Sardi

Odličan pregled u slučaju nepredviđenih događaja

„U novim prostorijama u poslovnoj zgradi Delo, u koje smo se uselili maja ove godine, imamo 19 vrata na tri sprata. Trenutno imamo 135 redovnih korisnika, a imamo i nekoliko dodatnih kartica aktiviranih za interne posetioce kompanije ili spoljne saradnike, kojima želimo da omogućimo privremeni pristup,“ kaža Maša Horvat Sardi, menadžer kancelarije kompanije Outbrain u Sloveniji.

„Kada je reč o administraciji, sistem nam omogućava dobar pregled prisustva zaposlenih u kancelarijama i njihovih potreba. Na osnovu pristupa bolje razumemo radne navike zaposlenih i odlučujemo kada je potrebno aktivno provetravanje prostorija, kojim danima je potrebno detaljnije čišćenje i tome slično. Sistem je takođe praktičan u slučaju incidenata.

Svako dobija karticu sa svojim imenom i tako možemo saznati gde se određena osoba nalazila unutar kompaniju u određenom trenutku. Već se desilo da alarm protiv krađe bude slučajno aktiviran, jer je jedan od zaposlenih zaboravio da ga isključi kada je u kasnim satima došao u kancelariju. Pomoću Door Cloud rešenja lako smo utvrdili kojom karticom su vrata otvorena i proverili autentičnost podataka pomoću snimaka sa video-nadzora, koji nam je takođe instalirala kompanija Špica,“ opisuje konkretne primere Maša Horvat Sardi.

undefined

Na novoj lokaciji sva vrata su ekvivalentna i svi vlasnici kartica imaju istu dozvolu pristupa. Na staroj lokaciji, pojedini ulazi i zajedničke prostorije deljeni su sa zakupodavcem. Pošto je Outbrain izrazio potrebu za upravljanjem sistemom u oblaku, sa zakupodavcem je dogovoreno da se preko Door Cloud rešenja upravlja i pravima njegovih zaposlenih.

„Uspeli smo da definišemo ko sme da uđe u lift, kom spratu sme da pristupi, ko može da uđe u prostoriju sa serverom itd. Poboljšali smo korisničke profile, a na našu sreću, Door Cloud rešenje je prilagođeno korisnicima i lako za korišćenje. U zgradi u koju smo se preselili ne moramo da delimo sistem i ne postoji veza između glavnog sistema pristupa zgradi i našeg sistema,“ objašnjava Maša Horvat Sardi.

Prema rečima Andraža Torija, to je takođe jedan od razloga zašto nema više korisnika sistema preko mobilnog telefona: „Sigurno bi više zaposlenih koristilo ovu opciju. Međutim, ulaz u zgradu je odvojen od ulaza u naše kancelarije, tako da je zaposlenima potrebna još jedna kartica za potpunu pristup.“ Kada su se u maju preselili, zaposleni u Outbrain kompaniji su rado prihvatili priveske umesto kartica; približno polovina njih koristi ovu opciju.

undefined

Hibridni sistem 3+2

Outbrain je uveo sistem radnog vremena, prema kojem zaposleni dolaze u kancelarije najmanje tri puta nedeljno, dva puta mogu da rade od kuće ili na daljinu. Zaposleni vreme prisustva u kancelariji odlučuju u dogovoru sa rukovodstvom i timom.

„Dok smo još bili u starim kancelarijama, glavni razlog fiksnog rasporeda prisustva bilo je racionalno korišćenje prostorija. Od maja ove godine, kada smo se preselili i imamo dovoljno prostora za sve, glavni razlog zbog kojeg smo se odlučili da do daljeg primenjujemo hibridni način rada je to što želimo da zaposleni imaju optimalne uslove rada i da se osećaju delom jakog tima, bez obzira na globalnu prirodu kompanije,“ kaže Andraž Tori.

 

Rezultati

Postoji nekoliko prednosti:

  • Optimizacija. Door Cloud sistem u oblaku omogućava veću optimizaciju. Zbog toga je većina back office sistema u Outbrain korporaciji zasnovana na oblaku.
  • Bezbednost. Odličan administrativni pregled događaja pomoću Door Cloud rešenja i video-nadzora kompanije Špica.
  • Sistem za više kompanija. Sistem takođe omogućava istovremeno upravljanje pristupom kancelarijama nekoliko kompanija smeštenih u obližnjim prostorijama unutar iste zgrade.