Choose languageLanguage
Studija slučaja

Špicino rešenje je uvedeno kada smo imali samo četiri zaposlena. Zato je sada lakše.

Špicino rešenje je uvedeno kada smo imali samo četiri zaposlena. Zato je sada lakše. Špicino rešenje je uvedeno kada smo imali samo četiri zaposlena. Zato je sada lakše.
Datum
12/03/2024

Rešenje: Špica All Hours

Sadržaj:

  • Zašto je dobro da brzorastuća preduzeća uvedu digitalnu evidenciju radnog vremena dok još nemaju mnogo zaposlenih?
  • Zašto su podaci iz All Hours rešenja važni za analizu i koliko su odeljenja opterećena poslom?
  • Zašto je All Hours koristan direktorima?

undefined

Kingsbox

  • Oblast: Proizvodnja i prodaja sportske opreme
  • Veličina kompanije: mala
  • Br. zaposlenih: 36
  • Posebne karakteristike: Nagrade Najbolja poslovna ideja časopisa Finance, Slovenačka nagrada za dizajn, Kupovna praksa godine...

O kompaniji Kingsbox: Brzorastuća mlada kompanija

„Od podataka meni je najvažniji podatak o broju radnih sati i prekovremenog rada – da bismo videli da li su neka odeljenja preopterećena.“ - Dejan Kobal, suosnivač i direktor

Kingsbox kompanija je osnovana 2015. godine, kada su započeli biznis u svojoj garaži. Suvlasnici i direktori su Luka Železnik i Dejan Kobal. Kompanija se bavi proizvodnjom i prodajom opreme za funkcionalne treninge, gde je akcenat stavljen na vežbanje celog tela. Proizvodi su namenjeni profesionalnim fitnes klubovima i privatnim licima. U ponudi imaju 1300 različitih sportskih proizvoda.

undefined

Prvo su počeli sa prodajom na italijanskom tržištu. Sada prodaju po celoj Evropi. U poslednje vreme prodaja je izuzetno velika na tržištu Španije, Francuske i Beneluksa. Od početka 2022., preko franšize u Dubaiju, osvajaju i tržište celog Bliskog istoka.  

Cilj im je ceo svet. Amerika za sada nije toliko zanimljiva zbog visokih troškova transporta. Zato žele da intenziviraju širenje ka istoku. Kinezi i većina drugih Azijata veoma ceni evropske proizvode.  

undefined

Poslednjih godina dobili su nekoliko vrednih priznanja:

  • Kupovna praksa 2023. u kategoriji malih i srednjih preduzeća,
  • Srebrno priznanje za inovaciju privredne komore Primorske u 2023.
  • Vrhunski investitor u obrazovanje: Zlatni sertifikat 2022.
  • Najbolja poslovna ideja časopisa Finance 2020/2021 i
  • Slovenačka nagrada za dizajn, Najperspektivniji – industrijski dizajn 2020: Denis Štajdohar. 

Izazovi: Haos prilikom prikupljanja podataka

„Da još uvek prikupljam podatke na stari način, sada kada imamo 36 zaposlenih, trebale bi mi nedelje. Sa All Hours rešenjem na obračun platnog spiska potrošim četiri sata mesečno.“ - Živa Bizjak Cotič, šef kadrovske službe 

„Špicino rešenje AllHours je uvedeno u Kingsbox još 2017. godine, kada su bile zaposlene samo četiri osobe. Sada sa 36 zaposlenih ne možemo ni da zamislimo kako bismo se organizovali bez All Hours. Poslednje izmene zakona o evidenciji radnog vremena nama nisu donele nikakve promene. Ako bismo sada uvodili ovo rešenje, moglo bi da bude haotično. Drago mi je što All Hours koristimo već duže vreme,“ kaže Živa Bizjak Cotič, šef kadrovske službe u kompaniji Kingsbox. 

Pre uvođenja All Hours rešenja, bili su suočeni sa mnogim izazovima. Neki zaposleni uopšte nisu unosili podatke, drugi su zaboravljali da to urade, treći su pak upisivali podatke unazad. Znali su da su bili na odmoru. Ali nisu mogli da se sete kada je to bilo. „Bila je ludnica,“ kaže Živa Bizjak Cotič. A tada je bilo malo zaposlenih.  

Veruje da bi joj bile potrebne nedelje, kada bi još uvek prikupljala podatke na stari način – sada kada imaju 36 zaposlenih. Zahvaljujući Špicinom rešenju All Hours, na obračun platnog spiska troši samo četiri sata mesečno.  

Rešenje: Što se pre uvede All Hours rešenje, to bolje za kompaniju

„Špicino rešenje All Hours koristim za sve: evidenciju dolaska, odlaska, odmore, prekovremeni rad itd. Ako mi je potreban odmor, o tome se dogovaram sa šefom odeljenja, a zatim u All Hours unosim dane odmora.“ Denis Štajdojar, inženjer industrijskog dizajna 

U kompaniji Kingsbox najviše koristi od All Hours rešenja imaju prilikom upravljanja kadrovima. Lakše im je da obračunavaju platni spisak, prate odmore i druge vrste odsustva.  

Za zaposlene su takođe pojednostavljeni postupci odobrenja odmora, zatim pregledanje statusa odmora i drugih evidencija. Zaposleni mogu da beleže svoje odmore, službeni put i druge izlaske. Za evidentiranje uglavnom koriste kartice, ali i mobilne telefone.  

„All Hours koristim za sve: evidenciju dolaska, odlaska, odmore, prekovremeni rad itd. Ako mi je potreban odmor, o tome se dogovaram sa šefom odeljenja, a zatim u All Hours unosim dane odmora. Živa, kao koordinatorka, smatra da sam dogovorio sa šefom,“ kaže Denis Štajdohar, Inženjer industrijskog dizajna u kompaniji Kingsbox. 

Zaposleni mogu da prate svoje mesečne evidencije, bilans dana odmora i prijave bolovanje. Ove godine, zbog mladosti zaposlenih, imaju mnogo prijavljenih roditeljskih odsustava. U kompaniji Kingsbox rade uglavnom mladi. Možda zato nema posebnih pitanja u vezi korišćenja aplikacije. Živa Bizjak Cotič ističe da ni novi zaposleni nemaju poteškoća prilikom korišćenja aplikacije, jer je ona veoma jednostavna. 

„Kada sam razgovarala sa kolegama koje rade u kadrovskim službama u drugim kompanijama, često sam čula da su zaposleni bili suzdržani, jer su se bojali da je reč o nekoj vrsti kontrole. Nisu u potpunosti verovali takvim aplikacijama. Kod nas to nije bio slučaj. Niko nikada nije pomenuo strah da bi ovo rešenje moglo biti neka vrsta kontrole,“ kaže Živa Bizjak Cotič. 

Za nju je to dokaz koliko je dobro uvesti ovakvo rešenje dok kompanija još nema mnogo zaposlenih. „Ne mogu da zamislim uvođenje rešenja kada ima više od sto zaposlenih. Koleginica mi je opisala to mukotrpno iskustvo,“ dodaje Živa Bizjak Cotič. 

Moguće je i pripremanje analize podataka za rukovodstvo kompanije. „Od tih podataka meni je najvažniji podatak o broju radnih sati i prekovremenog rada – da bismo videli da li su neka odeljenja preopterećena. Druga stvar koja mi se dopada je transparentnost programa: Svako je upoznat sa bilansom radnih sati, odmora itd.“ kaže suvlasnik i direktor kompanije Dejan Kobal. 

Prednosti

  • Lakše obračunavanje platnog spiska i prekovremenog rada
  • Analiza preopterećenja odeljenja
  • Transparentnost aplikacije