Choose languageLanguage
Blog

Šta je sa održivošću u lancu snabdevanja?

Šta je sa održivošću u lancu snabdevanja?
Datum
11/08/2022

Održivost je postala tema o kojoj se često govori. Ne utiče samo na finansije u vašem poslovanju, već i na to kako vas vaši kupci doživljavaju.

Sve veći pritisak javnosti u vezi sa održivosšću znači da lanci snabdevanja takođe moraju da usklade poslovanje sa održivošću. Kada veće organizacije odluče da postanu ekološki prihvatljivije, to dobavljače izlaže pritisku da i oni moraju da učine isto. Prednosti su mnogobrojne – od ekoloških smanjujete količinu otpada i emisije ugljen-dioksida, do društvenih i ekonomskih u efikasnijem upravljanju troškovima i povećavanjem profitabilnosti.

Kako onda možete postići održiviji lanac snabdevanja?


Aspekti održivosti


Iako se kompanije širom sveta trude da ispune bolje standarde održivosti još uvek nisu uspostavljeni globalni ključni pokazatelji efikasnosti.

Ipak, izazovi održivosti utiču uglavnom na tri aspekta, što predvodnicima lanaca snabdevanja omogućava da definišu ključne pokazatelje efikasnosti koji se odnose na svaki od njih:

• Ekološki: energetska efikasnost (potrošnja energije i troškovi) i materijalna efikasnst (poput papira i ambalaže)
• Društveni: zdravlje i bezbednost u skladištu
• Ekonomski: stabilnost i profitabilnost – održivi operativni troškovi i rešavanje problema povezanih sa ukupnom prodajom/prihodima

Dalje, transport i proizvodnja električne i toplotne energije u različitim fazama distribucije i proizvodnje čine više od dve trećine globalnih emisija ugljen-dioksida (Fitzpatrick P and Raman K. (2019.), Designing an Environmentally Sustainable Supply Chain Network.). Iako propisi i ugovori poput Pariškog sporazuma pružaju pravnu osnovu za navođenje organizacija da smanje emitovanje ugljen-dioksida, potrošači su u boljoj poziciji nego ikad da svoje poslovanje usmere na održivijeg dobavljača.


Tehnologija doprinosi održivosti poslovanja


Nebrojeni su načini za rešavanje izazova održivosti – od efikasnijih skladišnih procesa do optimizovanog planiranja ruta isporuke. U nastavku je nekoliko primera kako vam tehnologija može pomoći u postizanju ciljeva održivosti.


Rešenja za upravljanje skladištem


Upotrebom rešenja za upravljanje skladištem možete automatizovati skladišne procese, čineći ih efikasnijim. To znači da ćete moći da optimizujete resurse, procese i upravljanje prometom robe u skladištima. Optimizovana upotreba postojećeg prostora vam omogućava smanjenje nepotrebne aktivnosti prevoza, skraćujete vreme prikupljanja i na taj način smanjujete troškove poslovanja, a istovremeno smanjujete i potrošnju energije.

Šta mi možemo da vam ponudimo?


VoiceXtreme

Naše fleksibilno enterprise rešenje razvijeno sa ciljem da sve komponente vašeg distributivnog centra podigne na novi nivo!




Autonomni mobilni roboti (AMR)

AMR su sve više prisutni u skladištima.  Njihova upotreba uglavnom u transportu robe unutar skladišta pomaže kompanijama u povećanju svih aspekata održivosti.

Rad na osnovu glasovnih naredbi


Skladišna rešenja koja koriste glasovno upravljanje nemaju potrebu za korišćenjem papirnih dokumenata tokom prikupljanja robe. Radnici dobijaju uputstva glasovnim naredbama putem slušalica i mogu se u potpunosti koncentrisati na svoj zadatak. Na ovaj način se povećava tačnost ispunjenja zadatka i smanjuje verovatnost za povratom robe od strane kupaca, kao i dodatne isporuke. Zato ovakva rešenja doprinose većoj sigurnosti i zdravlju radnika u procesu logistike i utiču na smanjenje potrošnje energije i zavisnih troškova.
Zbog činjenice da kvalitetni kompleti uređaja i slušalice zbog drugačijeg načina korišćenja mogu trajati dugo vremena - i 10 godina, uz mali procenat kvarova, postiže se i ušteda održavanja.


Zaključak


Ulaganje u tehnologije omogućava vam smanjenje energetskog otpada u skladištu, istovremeno smanjujući emisiju gasova staklene bašte, troškove energije i različitih materijala. To omogućava vašem poslovanju ne samo ispunjavanje propisa, već i veću profitabilnost i izgradnju održivijeg „zelenog” lanca snabdevanja koji uz to privlači i nove kupce.


>